duminică, 17 februarie 2013

"40" de mucenici

N-am pregatit ever sfintisori sau mucenici, doar i-am mancat, facuti de altii ofc. Si pentru ca Iuli, my colleague, mi-a starnit indemanarea, mi-am zis sa-ncerc, de post, ca sa pape si ea..
Am pus intr-un vas un cub de drojdie proaspata (50g), 250 ml apa calda, 100 g zahar pe care l-am diluat bine, si timp de zece minute le-am lasat asa in voia lor. Au urmat apoi 700 g faina, 7 linguri ulei incalzit, 1 esenta vanilie, un praf de scortisoara si coaja rasa de la o lamaie. Am framantat aluatul vreo 10 minute si l-am lasat pentru o ora la crescut.


A urmat partea cu opturile; ma pricep mai bine la ala pe care-l astern pe hartie, nu va ganditi la prostii... decat la opt-urile din coca. Nu mi-au iesit 40, dar asta pentru ca nu mi-am dat silinta. ;)
I-am facut niste grasani, cat sa-ncapa doar intr-o tava mare de cuptor, nu de alta, dar aveam niste treaba cu 40 de lingurite de 'apa', asa pentru antrenament.  Si timp de 20 minute le-am tinut la caldurica, noroc ca mai baga Radet-ul caldura, asa c-a mers brici.


Dupa, i-am bagat in cuptorul incins la foc potrivit, pentru 45 minute. Intr-un bol, am pus miere (vreo 20 linguri), o lingurita scortisoara si zeama de la o lamaie, si dupa ce i-am scos din cuptor, asa calzi,  i-am incleiat bine cu amestecul asta, si incoronat cu nuca macinata - amestecata cu zahar brun. 


Ca o mea culpa, nu pot sa zic decat ca, anul asta se poarta grasa si frumoasa,
asa ca nu-i invidiati ca sunt in pas cu moda...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu